Kände mig provocerad

Jag kan inte somna.. Inatt var jag som många andra ute och svirade Vappen till ära. Roligt hade jag, men i slutet av kvällen kände jag mig riktigt provocerad när jag fick kommentaren "är du upptagen när du har så bra självförtroende?!". Är hon en dryg jäkel, tänker ni säkert nu... Men saken är den att vi som var ute inatt träffade en person som hängde med ossett tag och vi alla började till sist driva och skoja lite med varandra. Men när jag började driva om mig själv, samtidigt som jag skojade med en annan person fick jag den nämnda kommentaren, och jag blev lite stum, förvånad och irriterad. ALDRIG har någon ställt mig en fråga om jag skulle ha "för bra" självfötroende bara för att jag är upptagen  baserat på att jag skämtar om mig själv och med adra?!! Vad har helst det med saken att göra om man är i ett förhållande om man har självfötroende eller inte?? 
 
Varför blev jag irriterad? Jo, för jag vil att tjejer ska våga visa mera framfötterna och våga tro på sig själva!! Visst förstår jag att ibland får vissa personer deras storyn att låta så otroligt dryga, och personerna i fråga framställer sig själva som äckligt självsäkra, men eftersom jag är precis som vilken självsäker/osäker tjej som helst, kände jag mig provocerad eftersom påståendet baserar sig på att mitt självförtroende skulle ha något att göra med om jag är i ett förhållande eller inte. Är det så att man magisk får ett självfötroende bara för att man är i ett förhållande? NEJ!! Åter igen kommer jag till hur viktigt det är att må bra PSYKISKT(!!) eftersom DET har att göra med om man har självfötroende eller inte. När du mår bra i knoppen och sen kroppen, DÅ lyser ditt välmående igenom och du lyser i din omgivning så att andra människor lägger märke till hur otroligt vacker du är och du strålar - självsäkerhet!!
 
Kanske jag överreagerar gällande kommentaren, säkerligen, jag menar jag är ju kvinna, hehe, MEN jag tycker tjejer skulle få visa framfötterna mer och våga visa sig mera självsäkra. Blir ni män osäkra för att en kvinna är självsäker, så synd för er, för den tiden tycker jag borde få sitt slut nu. Jag tycker det är nog nu med osäkra kvinnor som tvivlar på sig själv. Jag tycker det är dags att det blir okej för kvinnor att visa sig självsäkra utan att upplevas som bitchar eller dryga..
 
Var nöjd med dig själv, våga bjuda på dig själv och var ödmjuk mot dina medmänniskor. Men före du tänker på andra, kom ihåg att du ska prioritera din egen hälsa först!!! Det är inget fel med att visa självfötroende. Våga mera. Girl power!
 
Jag hoppas verkligen flera håller med mig om att vi måste försöka peppa varandra att få bättre självfötroende, för en kvinna i dagens moderna samhälle skall inte behöva känna sig undangömd eller tillbakahållen. NEJ, visa framfötterna och fler byggstenar till självförtroendet för att få en stark grund!! Tack och godnatt!!




» Miia

Absolut! Håller med dig till 100 % !

2013-05-02 // 14:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!