Knatteträning

Ikväll blev det lite annan sorts träning, nämligen med 20 stycken 7-10 åringar och 11 st äldre gymnaster. Tusan så kul det var! Jag hade lovat min vän Frida som skulle vikariera två grupper ikväll att jag kunde ställa upp som "hjälptränare" eftersom de rekommenderat att man ska vara två stycken med dessa 20st små livliga gymnaster.
 
Själv är jag ju inte allt för graciös eller hållit på med redskapsgymnastik mer än på gymnastiken i skolan, men på denna nivå med barnen var det mest lek och lite hjulningar och kullerbyttor så jag klarade mig bra. Det var så otroligt roligt. Jag skulle lätt kunna tänka mig träna en sådan här grupp. Alla små tjejerna var så glada och gjorde som de blev tillsagda och var duktiga. Fast när man fick höra om jag var 35 år gammal blev jag kanske inte lika imponerad, hehe ;) Den äldre gruppen blev jag mer nervös eftersom eleverna var så duktiga, men jag fick påpeka vrister, spänna kropp osv. som tur behövde jag inte visa något, det skötte Frida så fint jag fick mer vara tränaren med piskan på där, hehe!
 
Så om någon där ute som läser min blogg vet någon knattegrupp som behöver tränare så hör av er. Jag tycker det skulle vara super skoj att träna denna ålder. Jag tror dessutom nog att de diggade mig när vi busade runt i salen. :)
 
 
Haha, nu skrattar säkert alla riktiga gymnaster som ser det här, men
jag försökte iaf göra ett fint sido-ben-lyft eller vad det nu hetter, haha!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!