Ett delmål

Jag har inte de senaste åren varit så intresserad av löpning. Jag försökte vara med i en löpskola för snart två år sedan för att förbättra min attityd och teknik, men det kändes inte alls kul då jag fick början till valpsjuka i benet och det gjorde så fruktansvärt ont när jag sprang så där lämnande mitt springande. MEN nu ska jag försöka ändra min attityd.
 
Som bäst så cyklar jag varje dag/gång till stallet (förutom då jag ska vidare direkt efter eller det då det stormar/blåser hårt), så där får jag förbättrat min kondition eftersom det knappt finns någon raksträcka påvägen till stallet utan det är bara upp och nerförs backar. Men nu ska jag försöka ta steget längre med konditionstränigen nu när det blir varmare hela tiden. Jag tänker nämligen lägga upp ett delmål som innebär att jag ska kunna börja springa till stalle, rida ett ordentligt ridpass och sedan springa hem igen. Det är lite på 3 km en väg till stallet. Men för att detta ska funka så kommer jag göra detta de dagar det är fint väder, för jag känner mig själv så blåser det, regnar osv. då blir jag bara förbannad och så lämnar löpningen där. Man msåte försöka hitta saker som gör det rolgit att röra på sig!!
 
Så idag tänkte tänkte jag pina min kondition i salen, ingen styrketräning idag utan endast löpning. Problemet är bara att jag tycker det är så tråkigt att bara springa och TUNGT nu när konditionen inte är på topp och jag haft lite på 1 veckas paus från gymträning. Så det är nog bäst jag laddar musikspelaren full med bra musik som får dunka i mina öron när jag springer på stället på gymmet!! ;)
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!