Vem är Thomas?

Först måste jag erkänna en sak för dig som läser detta. Jag är aningen förvånad över mig själv att jag skulle skriva ett inlägg i en blogg. Orsakerna är många men orelevanta i dagsläget. För att göra en lång historia kort, så kan man väl säga att jag inte varit intresserad eller känt ett behov av att dela med mig händelser ur mitt liv för okända människor.
 
Men nu är det ju så att denna blogg skall handla om träning och kost, någonting som jag bara blir mera intresserad av för varje dag som går. Jag tycker själv om att läsa andra människors bloggar som kretsar kring träning. Många gånger kan man bli imponerad över andras resultat, så till den grad att man själv blir inspirerad att sätta upp egna personliga mål som man vill uppnå.
 
Därför tog jag mod till mig när Annu frågade om vi skulle skriva en träningsblogg tillsammans. Främst skriver jag för min egen skull, därför att man även kan likna bloggen med en personlig träningsdagbok, där jag kan blicka tillbaka och förhoppningsvis se att framsteg har skett i min träning. Med andra ord anser jag att bloggen är ett verktyg som gör att jag kan utvecklas och förbättra mina prestationer.
 
Vem är då jag? Namnet var Thomas, 25 år, som just blivit klar med studierna. Jag är uppvuxen i en kommun som heter/hette Maxmo men har nu bott en längre tid i Vasa. Som ung pojke spelade jag fotboll samt friidrottade en hel del men i tidiga tonåren kom andra intressen in i bilden som gjorde att jag slutade.
 
 
Det gick några år då jag inte utövade någon form av idrott överhuvudtaget, men som 17-åring blev jag introducerad för träningsformen styrketräning. Detta var en typ av idrott som jag direkt fattade intresse för. Mitt första gymbesök där jag faktiskt tränade, gjordes med en kompis och hans storebror som visade mig övningar och hur de skulle utföras. Efter det så var jag fast, och skulle nu vilja påstå att det är en livsstil som jag inte skulle klara mig utan.  Utöver styrketräningen tycker jag även om cykling, löpning och golf. Dessutom testar jag gärna på nya sporter så fort jag har möjlighet till det.
 
 
Jag kommer att skriva inlägg när jag känner för det. Det kan handla om allt från ett specifikt träningspass, kost, träningsrutiner, kosttilskott mm. Jag skriver som sagt för min egen skull, och är i grund och botten bara en glad amatör inom ämnet som försöker hitta min egen väg att uppnå resultat med träningen. Beroende på utgångsläge så har vi alla olika förutsättningar att lyckas, med andra ord behöver inte mitt träningsprogram funka för just dig, men jag hoppas att det i alla fall kan inspirera.
 
Som avslutning länkar jag till ett inspirationstal. Ett tankesätt som du kan tillämpa på oberoende vad du har som mål här i livet. Jag har alltid tyckt om olika citat när det kommer till träningssammanhang, de där som gör sig påminda i bakhuvudet och gör så att du orkar pressa den där sista repetitionen i ditt set.
 
Är det någonting som du funderar på gällande träning eller annat? Om så, fråga fritt! På återseende!
 
 
Thomas.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!