Vem är Annu??

ANNU kallas då jag som är en 176 cm lång och 22-årig sjukskötarstuderande som är hemma från Korsholm, Finland. Som liten var jag mycket aktiv med både simning och idrott, men vart efter jag blev äldre svalnade intresset av de idrotterna och min stora starka passion idag är hästar och ridning.
 
I December 2009 insjuknade jag i körtelfeber och blev ordentligt sjuk. Efter att jag friskförklarats återstod en jobbig period i mitt liv var jag helt enkelt åt massor och rörde på mig minimalt, man kan nästan kalla mina matvanor till tröstätande. Tröstätandet i sin tur resulterade i en viktökning på över 10 kg på endast 6 månader. Så från att ha haft en hälsosam tränad kropp i 19 år, och en dåvarande vikt runt 61-62 kg, till att tappa muskler och lägga på sig lite över 10 kg på så kort tid gjorde att självkänslan och självfötroendet var i botten. Men efter att fått en spark i baken och börjat på LadySlim började kilona och centimetrarna åka av mig. Jag vägde in mig på 76 kg vid LadySlim och idag står vågen stadigt på 64-65 kg, och jag har kommit igång med min träning.
 
 
Idag är fortfarande inte självdiciplinen gällande träningen den bästa, men jag försöker, och min pojkvän peppar mig efter bästa förmåga, men ni vet ju hur det är när en närastående peppar, man tolkar det lätt själv som gnäll fast det inte är menat så. Jag tränar vid LadyLine & SportsClub i Vasa och gjort det sedan hösten 2012. Nu är jag på gång och jag vill bara bli starkare. Ni får ta del av min resa här, och jag hoppas jag kan inspirera er som har lika dålig självdiciplin som mig och inte fått känslan att "f*n vad jag tycker det är roligt att träna!" som alla andra träningsbloggare skriver om, för jag har inte fått den känslan riktigt ännu, men jag blir glad och nöjd av mina resultat. Den träningsform jag verkligen älskar och känner YES, det här är roligt är ridning, men den tänker jag inte skriva om här, det kan ni läsa om här...
 
 
 




Go Annu, go!! :) Jättebra initiativ det här, jag gillar verkligen sättet du nischat dig på. Heja, heja det kommer bli jättekul att följa dig. Supersnygg header förresten! :)

Svar: Va kul att du tycker så!! Tack snälla rara, du är alltid så snäll!! Kram
Annu Åkers

2013-01-14 // 01:38:27

Skall bli roligt att följa dig. Skulle vara roligt om du gjorde Veckans träning listor =) Skulle även vara roligt om du ville dela med dig av träning och mat tips lite då och då =)

Svar: Oj så härligt att höra! Ja men det vore en toppen idén!! Jag har inte haft en träningsblogg tidigare så det är bara att komma me önskemål så ska jag försöka uppfylla dem efter bästa förmåga!! :)
Annu Åkers

2013-01-14 // 06:18:40
» Heidi

Hur har jag kunnat missa den här bloggen?
Super fin blogg, fina bilder och så inspirerande :)

Svar: Oj va roligt att höra! Tack snälla du! :) // Annu
Annu Åkers

2013-01-26 // 12:56:30

Vilken fin blogg! Jag har rätt mycket gemensamt med dig, dels mitt hästintresse, men även att jag har mina rötter i Finland. Jag har en anonym blogg, någon gång i framtiden ska jag avslöja vem jag är, men är inte riktigt mogen för det ännu. Blir verkligen inspirerad av dig!

Svar: så härligt! :D
Annu Åkers

2013-02-10 // 17:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!