Man kan inte kontrollera allt

Jag har suttit och övervägt om jag skall publicera detta eller ej, men kom fram till att jag ska publicera. För visst är detta kanske ett inlägg som är rätt så personligt, men en hälsoblogg/tränignsblogg innebär också att psyket skall må bra, därför bestämde jag mig för att publicera detta. Planen var att jag sklle hinna med ett träningspass idag på eftermiddagen efter stallet, men den planen förstördes när jag lämnade mitt på vägen påväg hem från stallet eftersom bilf*ns fläkt sade upp kontraktet och rutorna immade igen. Så där satt jag då en bra stund innan pappa kom till min räddning och vi fick efter en stund igång bilskrällets fläkt så jag kunde köra hem, men då hade klockan hunnit bli för mycket för att jag skulle hinna med ett träningspass.
 
Det var kanske lika bra bilens fläkt sade upp kontraktet idag, för istället uppkom en viktig diskussion och ett konstaterande att vardagen måste omprioriteras lite, för mår man inte bra psykiskt mår inte kroppen bra heller, och därför anser jag detta inlägg ändå kan publiceras här eftersom det är plus minus noll med att hårdträna för att bli mindre/större, eftersom önskvärda resultat blir svårare att uppnå när psyket/kroppen inte mår bra.
 
Alla tål vi olika mycket stress, vissa presterar bättre under stress, andra sämre. Min tolerans är lite lägre än andras när det kommer till att hantera stress, jag antar det fortfarande beror på att jag för 2 år sedan var sjukskriven för utbrändhet. Jag trodde kanske bara inte att jag skulle känna av utbrändheten så här pass länge efteråt, eftersom jag ändå fick hjälp i ett så pass "tidigt" skede. Men så här är det nu bara och jag måste bara lära mig att andas mellan varven och ta saker och ting i min takt och fokusera på rätt saker. Jag har kommit långt men är helt klart inte uppe på fötterna ännu..
 
Så kom ihåg att andas mellan varven och lyssnar på era kroppar, träning är viktigt men att du mår bra i knoppen är ännu viktigare eftersom då mår du också bra i kroppen! Vi har så många måsten idag och höga krav på oss själva så ibland måste vi tänka till och fundera om alla krav vi har på oss själva är så smarta och nödvändiga??
 
Ta hand om er och ha en fantastisk lördag! Nu ska jag mysa med Thomas och ladda om inför morgondagen!
 
 
 




» Sofia

Du har så rätt! Man kan inte skilja psyket från kroppen och det är viktigt att ha allt i balans :) Det är ingen vits att träna sig trött om hjärnan tar stryk av det. Kram!

Svar: precis, balans är så viktigt o så vanligt att man slarvar med just den biten! kram, Anni
Annu Åkers

2013-01-19 // 21:14:26

Wau, va bra skrivet! Modigt av dig! Jag har själv pamat in i den välkända väggen jag också för snart 2 år sedan och kan med handen på hjärtat medge att jag känner av den ännu. Jag är inte fullständigt återhämtad jag heller fastän jag intalar mig själv att jag är det. Den takten jag höll innan jag blev sjuk, kommer jag aldrig någonsin att komma upp till igen, det är en sak jag borde inse. Kan bara hålla med Sofia här ovan att allt behöver vara i balans för att fungera optimalt. Både kropp och knopp. Annu du är så fin, ta hand om dig! :)

Svar: Tack Michaela!! Tydligen ska det ta länge innan man är uppe på fötterna igen helt och hållet, men man vill ju så gärna hänga med den "vanliga" takten, men ibland går det bara inte och man måste ta sig en funderare om det är värt det?! Kropp o knopp samspelar och det gäller att lyssna på båda. :) kram
Annu Åkers

2013-01-21 // 00:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!