Många glömmer bort..

 
Många glömmer bort hur otroligt viktig frukosten är, det är den viktigaste måltiden under hela dagen, så att skippa frukosten är ingen idé. För just frukosten ger dig den viktigaste energin och orken för hela dagen.
 
Om du som mig tycker mat är super gott och har svårt att hålla dig alla gånger, så försöker tänka på att äta minder portioner, och ju mer klockan går på dagen så destu mindre storlek på måltiden ju närmare kvällen det blir. Alltså i princip så är de största måltiderna då frukost och lunch eftersom du högst antagligen förbrukar den energimängd du tar in under dagen.
 
Att äta ofta och mindre portioner är kanske det mest optimala, men där syndar även jag, men frukosten lämnar jag ALDRIG bort, den och lunchen är de största måltiderna jag äter under en normal dag, sedan blir det något lättare som middag och kvällsbit.
 
 
Maten är så otroligt viktigt både när man tränar eller inte, äter du för lite samlar kroppen istället på alla fetter som reserv för att klara sig genom svälten om kroppen vant sig att den sällan får mat, och du uppnår inte alls ditt önskvärda resultat. BANTNING ÄR ALDRIG ETT ALTERNATIV, utan rätt kost i rätt dos med din träning det är det bästa alternativet!! :) Kom ihåg det kära läsare! Du får bara en kropp, ta hand om den som den vore ditt tempel.
 
 
//Annu





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!