God morgon!

God morgon alla hurtbullar! Thomas är ute och promenerar innan frukost, men jag är som sagt ingen morgon människa så tänkte istället tipsa om en super god sås jag gjorde här om dagen!
 
Maträtten är kanske inte den hälsosammaste man kan tillreda, men den är inte ohälsosam heller, husmanskost går alltid ner!
 
 
SCHNITZEL , POTATIS, MUSTAPEKKASÅS + SALLAD = NOM NOM NOM
 
Schnitzeln kan du fixa från grunden själv el köpa färdig från butiken, men det är såsen jag ska tipsa om denna gång.
 
Du tillreder en helt vanlig vitsås först:
1. Smält 2 matskedar smör i en kastrull,
2. Lägg i 3 matskedar mjöl och rör om.
3. Efter det tillsätter du 4,5 dl mjölk och låter såsen bli varmare.
4. Till sist lägger du i en mustapekka ost rör om så osten får smälta och blandas om.
5. Koka upp såsen och låt bubbla lite någon minut under omrörning.
 
Såsen blir pepprig och SUPERGOD!! Bus enkelt och super gott!!




» L

Å, mustapekkasås. Jag brukar göra den på 1 burk grädde, 1 köttbuljong och sen i med osten och koka upp. (Ett recept som fanns på mjölkburkar för kanske 10 år sen). Fyy tusan va gott, skulle nästan kunna äta ihjäl mig.

Svar: jo den är super god den såsen! Jonå jag hade inget recept utan försökte få ihop efter hur jag trodde det skulle bli gott :P // Annu
Annu Åkers

2013-02-17 // 20:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!