Fustra personal training - part 2

Idag fick jag prova på mer styrketräningsvningar i FUSTRA, och det är ju hemskt hur svaga muskler jag har som ska stabilisera upp bålen. Övrekroppen levde sitt eget liv och rörde sig som en mask så Lena fick hela tiden peka och assistera eller påpeka när någon del av min kropp (oftast höften) flöt iväg åt något håll.
 
Jag är verkligen övertygad om FUSTRAS koncept. Jag har fått upp låsningar i mina armar och axlar som jag inte ens vetat har varit låsningar innan det mitt i allt knäppt till och jag kan röra armarna bättre, och detta på bara två gånger!! Jag gillar att det mesta görs av egen kroppsvikt och att allt går lugnt till och man blir peppade hela tiden under passets gång. Idag skakade hela kroppen i många övningar, och jag fick verkligen kämpa med att upprätthålla min hållning, MEN efter bara en gång med FUSTRA tidigare så hade övningar och min hållning blivit bättre, så tänk hur min kropp och hållning skulle vara efter 10 ggr?
 
Jag funderar på att spara ihop till att kunna gå 10 ggr på FUSTRA, för det har verkligen gjort susen mot min huvudvärk. En del övningar som jag gjort i FUSTRA-programmet gör jag hemma med en mopp för att få blodcirkulationen och rörelseförmågan bättre i axlarna. Det kostar och är dyrt, men jag tror stenhårt på detta koncept.
 
FUSTRA har ett program var man tränar så man går ner i vikt också och tränar bort fett, men det program jag fått pröva på är mera för hållning och just problem med huvdvärk som jag nu fått stå ut med i 4 veckor. Det bästa med FUSTRA är att man får prova på en gång gratis, och är du tveksam ska du verkligen utnyttja detta, för jag som sagt tänker försöka spara ihop pengar till att kunna gå 10 ggr, för huvudvärken har varit helt borta nu under eftermiddagen/kvällen för första gången på 4 veckor, och jag kommer på mig själv att jag sitter och spänner magen när jag sitter för att få en bättre hållning nu när jag bloggar. 
 
I alla övningar skulle magen spännas utan att svanka, hålla axlarna nere, baken spänd, lång nacke och allt på samma gång. Visst låter det lätt när man säger, men när man gör övningarna och ska hålla en stark båle är det inte lätt längre, det fick jag konstaterat efter två gånger med FUSTRA, men jag fick svetten att rinna och muskler att arbeta som jag inte själv fått alla gånger aktiverat på egen hand. 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!