Något jag vill ha

Något som jag vill ha och tänker pröva på är att använda mig av pulsklocka. Jag fick det själv som tips när jag för flera veckor sedan tipsade er om vad som kan höja er motivation med träning! Thomas har lånat min pappas, så jag tänkte jag själv skulle pröva den nästa gång jag far på gymmet, vilket hoppeligen blir i morgon på morgonen, för idag bilr det fortsatt läsning, ridning och umgås med syster-sverige.
 
Ni som använder er av pulsklockor, vad är det med dem som gör ER motiverade, och finns det något speciellt märke eller annat man ska tänka på när man köper en pulsklocka??
 
Annu.




» Becka

Jag använder ALLTID pulsklocka, hade den t.o.m i stallet.. ;) Mest för att det är roligt att följa med egen utveckling :)

2013-03-04 // 10:12:34
» Kajsa

Jag använder min pulsklocka för att hålla koll på pulsen helt enkelt, så att jag håller rätt tempo på träningarna. Sen är det ju alltid roligt att se vad man egentligen har för puls, och hur många kalorier man förbränner under ett pass. Jag testade också att ha den på då jag mockade stallet, eftersom mamma påstod att det var träning att mocka, och jag höll inte riktigt med. Men tji fick jag, det var nog ganska effektivt det också! Speciellt om man har lika stökiga hästar som vi ...

2013-03-04 // 11:08:35
» Sara

Vi har ju redan pratat om det här, men skriver ändå mina egna erfarenheter hit :) Alltså jag har ALLTID på mig pulsklocka då jag gör någonting som kan räknas som motion. Ibland har jag till och med testat att ha då jag städad osv ;) bara för att det är grymt intressant. Alltså det som motiverar mig mest är att jag kan se att jag går framåt, och om jag har pushat mig själv hårdare än förra passet. Det är också intressant att t.ex. jämföra två bodypump-pass med varandra. Vad man har haft för medel- och maxpuls, för där ser man verkligen skillnaden om man inte har tagit i lika hårt en gång. Själv har jag bara en pulsklocka som mäter tid/medelpuls/maxpuls/kalorier. Den duger bra, men jag skulle vilja ha en med både gps och en som visar en graf över hur pulsen har legat under hela passet. Men dom pulsklockorna är tyvärr ganska mycket dyrare och man klarar ju nog sig bra utan också. Egentligen. Själv har jag den billigaste versionen av Polar som jag har varit supernöjd med! Har för mig att den kostade 120 euro för typ 5 år sedan. Och den fungerar bra ännu (fast några gånger har jag förstås bytt band och batterier).

2013-03-04 // 11:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!