Tidig väckning

Väckarklockan ringde 05.45 imorse. Tanken var att jag skulle stiga upp tidigt, äta en snabb frukost och sedan åka direkt till gymmet. Men jag vände på mig i sängen och tryckte av alarmet. Efter 15 minuter ringde det igen, och även denna gång fumlade jag med handen efter telefonen och stängde av den.

 

Efteråt låg jag sömnlös några minuter. Jag funderade, att igår kväll innan jag somnade så såg jag fram emot ett riktigt tidigt träningspass. Men den känslan var som bortblåst nu när jag låg här i sängen, trött och frusen. Jag ställde om väckarklockan och förberedde mig på att sova vidare. Kort därefter, så slet jag av mig täcket och steg upp med bestämda steg. Svårare än så var det inte! Jag var uppe och jag hade bestämt mig, det fanns inga andra alternativ. Jag åt min gröttallrik med diverse tillbehör och cyklade till gymmet där jag tränade 1 timme. Känslan efteråt var minst lika bra som vanligt, kanske till och med lite bättre eftersom man visste att man hade redan utfört dagens träning och klockan visade 08.00.

 

Jag har väldigt svårt att komma mig upp på riktigt tidiga träningspass. Kalla det brist på disciplin eller vad som helst, men så är det bara. Problemet är att jag på kvällen tänker i stil med; om jag känner mig pigg, då stiger jag upp tidigt och tränar. Jag kan ju för egen del säga att det händer sig väldigt sällan att jag känner mig pigg omedelbart efter att jag vaknat. Jag måste bli bättre på att göra beslutet kvällen innan, så att jag inte kan backa ur när det väl gäller.

 

PS. Har lite dataproblem för tillfället så bilder uteblir tyvärr, men jag ska försöka ordna det så fort som möjligt.

 

Thomas.





» Heidi

Lägg telefonen/väckarklockan en bit från sängen så att du måst stig upp när den ringer :)

Svar:
Annu Åkers

2013-03-07 // 11:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!