När tiden inte räcker till

Nu har det igen varit ett uppehåll med skrivandet för min del. Det känns lite som att tiden inte har räckt till för just det. Jag vet, det låter som vilken ursäkt som helst, men jag har prioriterat att faktiskt hinna med träningen istället för att bara skriva om den. Dessutom gör skiftesarbete att träningen kräver extra noggrann planering för att man ska känna sig motiverad att träna, och att dessutom försöka göra den så effektiv som möjligt. Även regelbudna måltider kräver en viss planering med tid, inköp osv, men allt går bara man vill det tillräckligt. Men ikväll har jag tagit ledigt från allt och passar därför på att skirva ett inlägg och berätta lite om hur det går. Träningen har hur som helst bestått av styrketräning på gymmet några gånger per vecka samt cardioträning i form av x antal promenader. Högpulsträning som löpning m.m. har uteblivit helt för tillfället, dock medvetet. 
 
 Söndagens morgonpromenad. Minus 20 grader men strålande sol!
 
Jag försöker bibehålla maximalt med muskelmassa på samma gång som jag gör mig av med underhudsfett. Att bygga större muskler i nuläget kan vara lite svårare eftersom jag dragit ner en aning på kolhydraterna, men det är inte omöjligt eftersom jag har ett högt proteintag per dygn (jag ligger på ca. 170 - 200 gram/dag), men det är absolut svårare jämfört om du ligger på ett rejält överskott gällande energiintaget. Största förändringen i kosten är att jag lämnat bort bröd helt och hållet.
 
Jag testar också för första gången kosttillskottet Ripped Hardcore, en fettförbrännare som skall verka för frisättning av fettsyror från fettdepåerna.
 
Jag provade även att använda mig av pulsklockan när jag tog en promenad på 1 timme, bara för att av rent intresse och nyfikenhet följa med vad den skulle visa. Pulsen låg kring 95-120 beroende på hastighet men det som var mest förvånansvärt var den totala förbrukningen på närmare 400 kalorier. Så med tiden ger nog promenaderna resultat bara man sköter kosten någorlunda. Det perfekta sättet att undvika att få tråkigt under tiden man vandrar är med en ljudbok i örat!
 
 
Träningen och kosten börjar småningom ge resultat!
 
Passar samtidigt på att slänga hit förra veckans träningssaldo.
 
Måndag: Gym
Tisdag: 1h kvällspromenad
Onsdag: Gym morgonpass, 1h kvällspromenad
Torsdag: Vilodag
Fredag: Gym
Lördag: Gym
Söndag: 1h morgonpromenad
 
Totalt gym: 4
Totalt promenader: 3
Totalt Annat: 0
 
Thomas.
 




» Malin

Ripped Hardcore är riktigt bra! Jag har kört med det länge, dock bara när jag kört konditionspass och inte till styrkepass. Men är säkert bra hursom!

2013-03-14 // 15:42:47
» anna

hihi.. bra med TVÅ tvättbrädor! :))

2013-03-16 // 20:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!