Ett hej dundrande pass!

90 min på gymmet blev saldot idag på. Tror jag aldrig varit så länge på gymmet på egen hand? Idag stod träning av mage och rygg på schemat.
 
Jag värmde upp i 12 minuter på löpbandet genom att raskt promenera i brantare sluttning. Sedan när svetten rann och jag kände mig varm i kroppen övergick jag till att träna rygg och mage. Ryggen kände jag att jag fick bra tränad, men att träna magmusklerna har jag inte samma motivation eller snarare självdiciplin att träna. Magen är svagare för mig än ryggen, så det känns som jag inte orkar så mycket då jag jämför med hur stark min rygg är! Då jag gör mina 3 x 10 repetitioner går det bra, men när jag ska göra plankan har jag inte rätt psyke, eftersom jag ger upp så fort så jag måste verkligen träna mera på stabilitet och de små och inre musklerna..
 
Jag avslutade med en pilatesboll och gjorde olika stabilitetsövningar och magövningar, men jag bode kanske börjat med dem så jag skulle ha haft mera ork? Till sist avslutade jag med 15 min stretchning, vilket var så skönt!!
 
 




» Kajsa

Duktigt! Plankan och liknande övningar är alltid jobbiga, men det roliga med dem är hur snabbt man bli bättre! Bara man orkar göra dem så märker man en ändring ganska snabbt :) Jag har också märkt att ridning är bra träning för ryggmusklerna, jag brukar alltid vara lite limin i ryggen efter att jag ridit ordentligt. Kanske något som man inte tänker på där uppe på hästen :)

Svar: Jo plankan är jobbig!! Den gör gott jag vet det, men fy nu i början innan man börjar orka göra den! :) // annu
Annu Åkers

2013-03-27 // 07:19:55
» sonja

Snygga armar där på sista bilden ;) ! Vad tränar du för ryggövningar om du vill berätta lite mer exempel, jag har mycket lite ryggövningar på lager och alltid kul att få lite tips :)

Svar: Jaa-a i VISSA vinklar börjar träningen synnas på kroppen nu ;) Jag gjorde lite olika, men jag kan försöka göra ett inlägg om det efter påsk, för i textform är det så svårt att förklara! :) // Annu
Annu Åkers

2013-03-28 // 18:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!