Svar på frågor

KOMMENTAR:
Angående kost: räknar ni kalorier. Typ har ni ett mål som ni skall komma upp till varje dag?? För ni matdagbok? Angående vikt och kropp: har ni några målsättningar med hur ni skall forma kroppen med träningen?? Minska/öka omfång?  Spännande att följa er!!
 
SVAR:
THOMAS svarar, jag kan först svara för min egel del så får Annu svara för sig själv här efter mig eftersom vi har olika mål. :)
 
Angående kosten så för ingen av oss för matdagbok i nuläget. Jag räknar inte kalorier, men jag skulle ändå vilja påstå att jag har bra koll på vad jag stoppar i mig. T.ex. så undviker jag att kolhydrater i större mängd. Men har jag gjort ett riktigt hårt träningspass på gymmet så då äter jag mycket kolhydrater för att tanka så att säga. Att jag däremot får i mig tillräckligt med protein är jag noga med. Jag försöker att få i mig ca 2 gram/kg kroppsvikt. D.v.s. när jag i dagsläget väger 96 kg så äter jag just under 200 gram protein per dag. Denna mängd delar jag upp på ca. 5 doser som jag äter under dagen.
 
Som målsättning i dagsläget har jag att öka i muskelmassa och styrka samtidigt som jag upprätthåller en "okej" grundkondition. :)
 
 
ANNU svarar. Precis som Thomas skrev för varken jag eller han matdagbok, MEN när jag började träna på LadySlim för 2 år sedan förde jag matdagbok som jag gick tillsammans med de anstälda igenom veckovis för att inse hur stora portioner jag åt, och hur lite jag förbrukade.
 
Thomas lever nog lite hälsosammare än mig, och han har också bättre koll på vad han stoppar i sig kalorimässigt eftersom han äter så han ska kunna prestera optimalt.. Jag tränar för att med samvete kunna äta en pizza eller hamburgare om jag känner för det, så nej jag räknar inte kalorier, men jag kollar på dem IBLAND.
 
Mitt mål med min kropp är att tighta till den vid rumpa och lår, eftersom dessa ställen är de jag stirrar mig blind på och vill få fastare. Konditionen vill jag också såklart förbättra och sen om lite magrutor kommer på köpet i farten av all träning så klagar jag inte, hehe. Mitt mål med vikten är att befinna mig någonstans mellan 60-65 kg, jag stirrar mig inte blind på vågen eftersom muskler väger mer än fett, och vikten i sig inte säger alla gånger så mycket om hur bra i skick du är.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!