Matlagning, inte min starka sida

Det som jag måste jobba mest med för att få bra resultat med min träning är att vara ännu nogrannare med att äta regelbundet och enligt tallriksmodellen. Jag har heller inte så stort intresse av matlagning, men att äta mat gör jag mer än gärna, så det är väl där största problemet är!
 
Så att dela med sig av maträtter har inte varit någon hit här på bloggen eftersom det är den biten jag i alla fall verkligen borde bli bättre på. Thomas äter ju i stora lass och sköter det där mycket bättre än mig, men jag måste verklige bli bättre och inte låta det gå så länge mellan målen.
 
Så därför tänkte jag dela med mig av ett busenkelt och gott recept här till er som går snabbt att röra ihop och smakar nam nam!! Sen så är det billigt att tillreda också, så fattiga studeranden som vi  ger 4 av 5 möjliga till denna rätt med det i åtanke..
 
 
 
INGREDIENSER:
300-400 g strimlat griskött
150 g wookgrönsaker
1/2 krm cayennepeppar
1 tsk salt
1 l köttbuljong
80 g äggnudar
 
GÖR SÅ HÄR:
Stek köttet och grönsakerna i en klick smör, krydda. Koka upp buljongen i en kastrull och lägg i köttet och grönsakerna när buljongen löst upp sig. Lägg i nudlarna och låt koka ihop i ca 5 min. DONE
 
Sen kan man ju välja om man vill ha bröd till, idag valde vi det. Även om det inte var det hälsosammaste valet, men gott var det!!
 
SMAKLIG MÅLTID!!
 
ANNU




Hej:) fin blogg
Verkar gott :) men ville bara nämna att buljong är bara nyttigt om det är gjort hemma, sån färdigsjord är inte bara väldigt onyttig utan även rätt "farlig"..vill absolut inte rätta dig eller så utan bara tipsa

2013-02-10 // 13:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!