Bra start på dagen!

 
250 g kvarg, mysli, 1 banan, 1 kiwi och frysta bär. En blandning som ger goda förutsättningar för en morgonlänk?
 
 
Jepp, 6 km lugn morgonlänk avklarad. Ganska skön känsla efteråt och helt okej sätt att börja dagen på!




» Ina

Angående kost: räknar ni kalorier. Typ har ni ett mål som ni skall komma upp till varje dag?? För ni matdagbok?

Angående vikt och kropp: har ni några målsättningar med hur ni skall forma kroppen med träningen?? Minska/öka omfång?

Spännande att följa er!!

Svar: Hej Ina! Thomas här, jag kan först svara för min egel del så får Annu svara för sig själv eftersom vi har olika mål. :)
Angående kosten så för ingen av oss för matdagbok i nuläget. Jag räknar inte kalorier, men jag skulle ändå vilja påstå att jag har bra koll på vad jag stoppar i mig. T.ex. så undviker jag att kolhydrater i större mängd. Men har jag gjort ett riktigt hårt träningspass på gymmet så då äter jag mycket kolhydrater för att tanka så att säga.

Att jag däremot får i mig tillräckligt med protein är jag noga med. Jag försöker att få i mig ca 2 gram/kg kroppsvikt. D.v.s. när jag i dagsläget väger 96 kg så äter jag just under 200 gram protein per dag. Denna mängd delar jag upp på ca. 5 doser som jag äter under dagen.

Som målsättning i dagsläget har jag att öka muskelmassa och styrka samtidigt som jag upprätthåller en "okej" grundkondition. :)
Annu Åkers

2013-01-16 // 18:39:43
» Heidi

Kul idé med gemensam blogg :)

Svar: Kul att det intresserar :)
Annu Åkers

2013-01-16 // 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!