Sala Silver-Ironman

Nåja, då har man kommit "hem" (systers lägenhet i Örebro) efter att ha varit och hejat på Thomas som genomfört sitt första ordentliga Thriathlon. Jag är så otroligt stolt och blev själv taggad av att sikta in mig på att köra samma distans kanske redan nästa år OM formen min blir bättre och foten läker bra. Det var kanske inte så många unga med, medelåldern kan jag tippa lång kring 30-35 år, men det skulle ändå vara kul att prova!
 
Distansen han gjorde var sprint, dvs. 650m simning, 30 km cykling och 7 km löpning, allt efter varandra. Jag vet inte om Thomas själv vill skriva ett inlägg om sin prestation, så jag lämnar det lite öppet ifall han vill göra ett eget inlägg och berätta, men lite bilder bjuder jag på i alla fall, det är ju ändå jag som tagit dem. 
 
Måste annars berömma alla duktiga funktionärer som hjälpte till under loppet, atmosfären var en 10 poängare och alla var så snälla och hejjade på alla som deltog i tävlingen, kända som okända. Gällande den biten har vi mycket att lära oss till Finland. Man blev själv så glad när man såg man fick någon tävlande att dra på munnen och kanske det lilla extra berömmet vi försökte peppa de som simmade, cyklade och löpte hjälpte just den tävlande att bita ihop och kämpa lite extra.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!