Nya löpskor

För några veckor sedan konstaterade jag att det började bli dags att skaffa nya löpskor. Eftersom jag inte är någon aktiv löpare så har jag bara haft ett par som blivit använda vid alla löprundor, och lite utöver det, så slitaget har varit hårt och skorna har använts väl.
 
När det gäller inköp av löpskor för egen del så brukar jag sällan titta på de allra billigaste modellerna, eftersom jag tror att det ligger någonting i det man brukar säga "man får det man betalar för". Dessutom har jag haft lite problem med fötterna tidigare då jag sprungit med sämre skor, så när det gäller kvaliteten på löpskor så vill jag inte pruta på priset.
 
Jag tittade runt på Asics modeller eftersom jag tycker att deras skor passat mina fötter bra. Jag hittade ett par som satt riktigt bra på foten, men prislappen var alltför dyr, 200 euro! Väl hemma surfade jag runt lite på nätet för att jämföra priser osv, när jag då hittade en webshop i Tyskland som sålde den modell jag tidigare provat i sportaffären. Den endra skillnaden var att jag "bara" hamnade att betala 104 euro, frakten inräknad! Det blev alltså att kosta nästan hälften av priset som jag skulle blivit tvungen att betala här. Efter att jag beställt och betalat så tog det knappt två veckor innan skorna kom hem hela vägen till dörren. Bekvämt, enkelt och billigt!
 
Så vet du vilken skomodell och storlek som passar dig, så lönar det sig absolut att se dig omkring lite på skor från utlandet. Det finns pengar att spara.
 
Asics Gel-Kayano 19
 

Nu är det backintervaller som står på tur vid Skogberget! Bra väder i alla fall för att träning!
 
Thomas.
 




» Sara

Jag köpte också mina Asics från nätet. Wiggle.co.uk hette sidan. Jag sparade också nästan 100 euro på det :)

2013-05-19 // 21:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!