Världens tråkigaste!

Alltså jag håller på att bli världens tråkigaste. Jag menar idag är de flesta jag känner ut och festar och firar pampasveckan, men istället har jag varit i stallet och nu precis kommit hem från gymmet! Vad felar jag?? För 1,5 år sedan skulle jag aldrig missat en sådan här vecka, för jag skulle ha varit rädd att gå miste om all happening som alla pratar om.. Medans nu.. Ei kiinnosta!
 
Mitt träningspass ikväll var inte långt, kanske 40 min löpning ungefär, jag var nämligen för länge i stallet så jag hann inte på RPV. Jag kände dessutom att det var för länge sedan jag ätit ordentligt, så kroppen orkade inte riktigt löpa fullt ut. Men jag har svårt att planera in maten då jag är i stallet 2,5 timmar och sedan som idag fortsatte direkt till gymmet. Jag vågade nämligen inte äta något där emellan eftersom jag får så lätt stickningar i sidan.
 
Annars ni som löper mycket, har jag helt fel, eller tränar man rumpan mer då man springer i uppförsbacke? Jag har fått för mig det i alla fall så jag sprang i uppförsbacke ca 4 km och det var TUNGT!! När jag slutade springa var mina lårmuskler så spända så jag visste knappt hur jag skulle ta mig från löpbandet till omklädningsrummet, så jag gick till VibraTrim som är nära löpbanden och skakde loss musklerna i 10 min.
 
Jag tror annars jag borde vara mer på VibraTrim, för när jag gick regelbundet på LadySlim (där ingick 10 min på VibraTrim i träningsschemat) så hade jag inga problem med höfterna som jag har nu. Ibland bara ilar det till så in i h*lvete i korsryggen/höften så jag ibland måste lägga mig snabbt ner på golvet för jag klarar inte av att stå p.g.a. smärtan. Haha, jag börjar kanske bli gammal, kanske det är orsaken till min tråkighetsfaktor och höftproblem, hehe.
 
 




» Malin

Så är det nog absolut! Gå i trappor lär ju ska va bra för rumpmusklerna, och efter att ha gått uppför ett "berg" på typ 500 m.ö.h. i Irland så hade jag en förbaskad jäkla träningsvärk i just rumpan dagen efter... Haha. Så spring uppför och gå i trappor och gör squats, det är nog det bästa receptet för snygg röv!! ;)

Svar: så är det, helt super kändes det i alla fall i rumpmusklerna när jag gick och sprang på löpbandet i uppförsbacke! ;) // Annu
Annu Åkers

2013-03-19 // 21:33:19
» sonja

Då har jag väl kommit så långt in i 'tråkighets-fasen' att jag tycker att mitt liv är tusen gånger mer innehållsrikt nu än förr. Bytte ut dansandet i baren mot zumba och gym :D

Svar: inte tycker jag att det jag gör är tråkigt, annars skulle jag väl inte hålla på med det, men menade mer som "alla andra" tycker ;) Man ska göra det man själv tycker är roligt o brinner för!! ALLTID! :) // Annu
Annu Åkers

2013-03-19 // 22:47:06
» Heidi

Jepp, backträning, explosiva hopp, spurter, trappor = allt tar bra på sätesmusklerna.

Och jag deltar inte heller i någon pampasvecka. Orka liksom. Vad går det EGENTLIGEN ut på? Sitta i någons lägenhet och supa, supa och supa lite till 5 dagar och sen uppdatera sina fb-statusar om hur morkkis och krabbis man har efter en helt galen vecka. Hej och hå.

2013-03-20 // 19:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!