Resultat är något man skapar - inte får

Jag tänkte försöka peppa er andra soffpotatisar till att hitta motivation som tar er upp från soffan och orka att traska iväg till gymmet. Så här är mina tips att komma igång. Hoppas det hjälper någon av er! :)
 
Det som faktiskt motiverat mig mest är att hitta en träningskompis, min roligaste träningskompis är faktiskt Emma, hon vet hur lat jag är av naturen så när vi är i salen är det hon som slår med piskan på mig och ser till att jag tar tyngre vikter osv. Sen är det så mysig avslutning att sitta i infraröda bastun eller vanlig bastu och prata om livet med en bän, typ. hehe! Om du har en tränigskompis så måste du ju verkligen åka iväg till gymmet om ni bokat tid, annars är det bara otroligt fräckt att dissa vännen din, eller hur??
 
Investera i dig själv och din hälsa, det sade Mårten Nylén på hans föreläsning och det har jag tyckt länge! Många höjde på ögonbrynen och skrattade bakom ryggen när jag började på LadySlim, eftersom de ansåg att dra i lite band i en varm "kuvös" inte var någon träning, och vem betalar så där mycket för att göra det?? Men det fick de äta upp när jag tränat bort 65 cm av min dåvarande kropp och nästan 10 kg. Det jag vill få fram är att om du har svårt att komma igång, betala då för att någon ska hjälpa dig så du hittar motivationen och så att du får kunskapen att träna rätt och framför allt äta rätt!! LadySlim fungerade som Personal trainer och fick mig tillbaka på träningsspåret, så att jag nu idag kan träna på egenhand då jag har byggklossarna i grunden som bygger upp träningen - kunskap & bra matvanor -. Första årskullen har precis blivit utexaminerade från Norvalla om ni söker personligtränare, och LadySlim finns in i centrum här i Vasa om ni vill satsa stenhårt och har möjlighet ekonomiskt, jag har varit kalasnöjd med LadySlim!!
 
Sen om du inte gillar att gå i salen så har många gym idag ledda timmar, för mig var det toppen på LadyLine och SportsClub för de har så otroligt karismatiska och bra personal som drar olika sorters timmar. Eftersom jag inte är så graciös eller dansar särskilt bra, så diggar jag absolut mest BodyCombat (boxning och hopp), BodyAttack (typ aerobic) och BodyPumb (stång med vikter på). Dessa timmar får man upp pulsen på och man kan variera sin träning. Jag är mest på BodyCombat och BodyPump eftersom BodyCombat får man upp pulsen och ut aggressioner på, och i BodyPump får man öva mera styrka och stabilitet samtidigt som man bygger muskler (beroende på hur mycket vikter man har), men båda tränar uthållighet vilket jag gillar!!
 
 
En annan sak som kan motivera dig, i alla fall motiverar det mig eftersom jag är lite ytlig av mig ibland.... Snygga träningskläder. Jag menar inte du skall stå och sminka dig före ett tränigspass, nej, nej, utan unna dig en snygg trängstopp och tränigsbyxor, det motiverar mig i alla fall. Jag har inte många men några fina träningstoppar som är färgglada och jag känner mig pigg i dem. Förmånlilga och ok träningskläder hittar du bl.a. här.
 
Lägg upp mål, vill du gå ner i vikt? I så fall hur mycket är ett rimligt mål? När ska du nå målet? Vill du bli starkare? Hur mycket vikter vill du klara av lyfta? Vill du bli fastare i kroppen? Är det något klädesplagg du vill rymmas in i? Vill du klara av att springa i Botnialöpet ? osv. Du måste ha mål för att motivera dig. Inte träna bara för att träna. Något jag kommer att ha när jag är i salen nu är en träningsdabok, ett litet häfte var jag skriver upp vilka övningar jag gjort och hur många vikter jag orkade, för att nästa gång ha kolla och orka samma eller mera.
 
Det är några av mina tips, hoppas de hjälper någon av er! KRAM!
 
 
 
 
 




Jättebra skrivet, fina tips, som jag själv kan relatera till. :) Träningskompisar är toppen och nya träningskläder gör verkligen susen. Så är det bara. Du, jag glömde säga att jag storgillar er nya header! Supersnygg!! :)

Svar: nämen visst! spec snyga träningskläder gör susens för mig!! :) Tack ska du ha!
Annu Åkers

2013-01-21 // 00:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!