What was I thinking?

Haha, visst känns det fantastiskt efteråt men jääklarns så tungt Core var då!! Jag ska definitivt fara fler gånger. Mina magmuskler och ryggmuskler krampade nästan ett tag när det brände så i dem, så ett 30 min pass var verkligen tillräckligt!
 
Efter den korta stretchningen så fortsatte jag ner till löpbanden och sprang med bra tempo i 15 min så när jag tryckte på stopp var jag rätt så trött och svetten bara rann! Jag har inte sprungit ordentligt på löpband sedan min valpsjuka, så jag var lite nervös om jag skulle känna av det i smalbenet. LITE kände jag av i höger benet, men när jag började tänka på min teknik så kändes det mindre av.
 
Summa av kardemumma så rekommenderar jag starkt Core timmarna, då fokuseras det bara på mage och rygg! Jag tror inte jag vill veta hur sjuka mina mag och ryggmuskler kommer att vara i morgon. Sen vet jag inte hur smart val det var av mig att fara på just Core ikväll när jag ska ha min första ridlektion på 6 månader i morgon, min tränare brukar vara ganska bra på att "pina" mina magmuskler hon med, så får se hur det går i morgon, haha!
 
 

 
 än så länge syns inte magmusklerna så bra, hur jag än försöker spänna magen, men vänta bara SNART!!
 
//Annu




» Malin

Snygging!!! Snacka om att jag känner mig svullen nu, haha, lite för många fastlasbullar på sistone kanske... borde väl ta tag i träningen igen... kanske...

Svar: som tur gillar jag inte allt för mycket fastlagsbullar, men fasen bröd i allmänhet, äter allt för mycket av det! ;) Pepp pepp //Annu
Annu Åkers

2013-02-13 // 22:11:25
» Sofia

Core-träning är super!

Svar: jo verkligen, kommer definitivt börja gå på de timmarna om det råkar vara när ja har sämre med tid! :) // Annu
Annu Åkers

2013-02-13 // 22:15:59
» Sara

Hur blev du av med din valpsjuka? Jag har nämligen det och det är riktigt jobbigt då jag gillar att springa men jag måste verkligen ta det jätte lugnt om det ska gå. Är det bara vila som gäller? vad tänker du på för att få en bättre spring teknik? :) Jag funderar på fivefingers, det lär göra att man efter ett tag ändrar sina steg och får bättre teknik.. :)

Svar: hej, jag fick nog bara se till att vila och träna på sådant sätt som inte är så mycke stötar, som tur ahde jag min ridninge som ändå fungerade trots valpsjukan. Sen så gick jag till massör, men det gjorde så in i h*lvetes ont så gick int många gånger ;)Nej valpsjuka är inte kul alls!!Gällande springteknik så tänkte jag att hålla en rak överkropp och att INTE stampa när jag sprang hårdare, utan att springa så det knappt hörs något, och sen att försöka hålla höften och axlarna på plats och låta benen rulla på så inte man fara upp och ner för varje steg och belastar benen mera. Sen att vara noga med att hälen kommer först till makren och rullar hela foten fram till tårna innan du tar nytt steg. Haha, alltså jag är ursel på att förklara men hoppas du förstod. // ANNU
Annu Åkers

2013-02-14 // 18:18:40
» Julia

eeh excuse me? du har ju abs så de brakar om de :D nu får du lov att slänga upp lite magövningar för jag har slut på idéer !!

Svar: haha, näe, men i ljuset ser det lite bättre ut än vad fallet är. jo jag kan fixa ett inlägg :)
Annu Åkers

2013-02-15 // 15:21:18

Detdär med löptekniken stämmer inte riktigt.. Man ska INTE rulla genom steget! Det är som mest skaderisk att landa på hälen och knä hamnar att ta emot väldigt hårda stötar på så vis. Man ska landa på i princip hela foten. Vid höga hastigheter med en liten betoning på framfoten (trampdynorna) dock.

Svar: well, så har ajg bilvit lärd i löpskolan att man ska löpa, och det hr fungerat fint för mig och jg har kännt minst av smärta när jag löpt så. :) // Annu
Annu Åkers

2013-02-19 // 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!