Waky waky, latasodd!

Alltså jag är verkligen ingen morgon-människa!!! Så morgonträning är ingen hit hos mig, men ibland tvingar jag mig upp. Så även om ett träningspass kl 11 inte kanske direkt är ett morgonpass, så känns det så för mig. Men iväg kom jag, och hem kom jag också helt super trött i musklerna!!
 
Så dagens första träningspas blev kl 11 med BodyPump 60 min. Idag prövade jag på en helt ny dragare också. Jag hade planerat använda mig av mer vikter och det gjorde jag delvis också. Jag försökte lägga på minnet hur mycket vikter jag hade totalt, så:
 
- uppvärmning: 10 kg
- rygg: 10 kg
- bröst: 5 kg, fick minska då krafterna var någon annan stans idag än i armarna
- ben: 15 - 20 kg.
- armarna: olika övningar, så mellan 5 - 7 kg
 
Men jag har lite problem med BodyPump då man fokuserar på benen, för jag vill ju träna allt vad jag kan, men har jag tunga vikter och har stången på axlarna så tror jag någon nerv eller liknande kommer i kläm, för ibland blir blicken luddig och jag känner jag inte får tillräckligt med blod i huvudet, men när jag minskade vikter var det inga problem och jag kunde njuta av övningen!!
 
 Sakran vad det kändes i musklerna när man tränar både styrka och uthålighet i BodyPump, så visst kan jag i enkla repetitioner ta mycket tyngre än detta, men INTE i flera låtar i rad..huhhu!!
 
Nu ska jag vila lite och fixa mat och sedan iväg på träning nr 2, cykla till stallet - ridlektion - cykla hem. PUNKT.
 
 
 

Jag diggar verkilgen BodyPump. Så har ni inte provat ska ni pröva. Pia N på SportsClub drar fantastiska pass och på LadyLine har jag inte prövat på egentligen nå fler än Sofia så hon drar också super!!
 
// ANNU




http://maddiie.blogg.se/2013/february/tips-tva-bra-inspirerande-tranings-bloggar.html

Hittade en länk till er blogg :)

2013-02-14 // 19:01:40
» Sofia

Men ååh :) Tack! Och riktigt glad vändag på er båda!

Svar: Tack det samma!! :) // Annu & Thomas
Annu Åkers

2013-02-14 // 20:57:55

Bodypump är verkligen kul, det kan jag bra hålla med om!! :) Trevlig helg!

Svar: Jo visst är det! Skit kul!! :) // Annu
Annu Åkers

2013-02-14 // 23:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!