Vardagsmotion är underskattat

Det många glömmer bort när det kommer till träning är hur bra vardagsmotionen kan vara. Det att du går till butiken istället för att ta bilen, att du går ut och gå på en raskt promenad med någon vän eller cyklar till skolan/arbetet gör så mycket mer än du tror för din hälsa/kropp.
 
Det stod i någon forskning som Thomas läst att ordentlig vardagsmotionen är till och med bättre för kroppen än ett kort hårt träningspass på gymmet.
 
Därför har jag inte haft dåligt samvete när jag inte gymmat denna vecka eftersom jag har cyklat alla dagar, förutom en, till stallet, var jag sedan fortsatt med att rida, och både igår och idag gick jag dessutom ut och gå med hästen 5-8 km i rask takt. Så även om gymmet inte varit på tränings-listan denna vecka så har jag inte latat, och kroppen fått vara igång tack vare vardagsmotionen.
 
Så tänk på det! :) Spara på bensinen som ändå är så dyr och ta cykeln eller använd benen så hålls de friskare och starkare längre också!
 
// Annu




» Sofia

Helt sant! Och alltså jag bara älskar bilden! :D Haha!

Svar: me on my way to the stable ;) // Annu
Annu Åkers

2013-02-23 // 21:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!