Tydligen inte så självklart

Jag tänkte inte predika någe desstu mera, det är upp till var och en vad man gör och inte gör. Men en sak om man vill få bra resultat med träningen är att sluta röka, eller aldrig börja röka! Nu har jag aldrig varit beroende av tobak, men har förstått det inte är lätt att sluta. Och visst har jag prövat som de felsta när man haft någon promille i blodet och fått sina "bästa" ideer, men beroende eller regulbundet har jag inte rökt.
 
Jag är så enormt stolt över att Thomas klarade av att sluta röka, idag har han varit rökfri i över 3 år. Men om jag förstått rätt med att sluta röka så måste du vara ärlig mot dig själv, vill du sluta röka? Är du redo att fimppa? Att sluta röka är precis som med allt annat, man måste bestämma sig och vilja det, ingen kan bestämma när och hur du slutar, det är bara upp till dig själv! Precis som med allt annat.
 
Det jag alltid ha haft svårt att bara förstå är varför man i första hand börjar röka eftersom det är så skadligt. Jag har bestämda åsikter kring rökning eftersom jag fick se en nära anhörig lida den sista tiden av sitt liv just p.g.a. lungcancer eftersom han rökt många år. Den synen är så fast svetsad i mitt minne att jag ALDRIG vill bli beroende av något sådant skadligt, för att dö av lungcancer vill jag verkligen inte!
 
Jag må vara moraltant nu gällande detta, och ni som röker kanske inte orkat helst läsa detta inlägg, eller så lyfter ni på ögonbrynen och tänker "vad vet jag som inte är beroende", men jag menar inget illa emot er som röker, jag menar bara att Livet är för kort från förr, så skippa tobaken. Varför förkorta livet ytterligare?? Jag förstår inte, det finns ändå så mycket annat som dödar oss. Dessutom så vill man ha bra resultat och orka bättre med sin träning så får man sådan mer energi och ork av att sluta röka.
 




Uscha för rökare!!

2013-02-09 // 01:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!