Prova något nytt!

Idag ska jag prova ett nytt program på gymmet, nämligen Core. Jag har cyklat till och från stallet idag och ridit ut i terräng så jag är inte så pigg på att fara på BodyCombat som först var planera, så blir magträning med Core. Ska bli intressant att se hur man gillar det, jag har aldrig varit på det tidigare så ska bli intressant! :)
 
Tänkte annars tipsa om en hemsida jag blev medlem på idag för att enkelt följa upp mitt matintag (jag har ganska dåliga matvanor, = äter för sällan). Så jag skrev in ålder, vikt, kön och målvikt och så räknar de ut ett ungefär kaloriintag du ska ha per dag. Tränar du räknar den automatiskt bort kalorier som du kan förväntas ha tränat bort.
 
SHAPEUPCLUB.COM heter hemsidan. Tänkte om det är fler där ute som kan behöva tänka på vad och hur sällan/ofta de äter, och kanske framför allt hur mycket kalorier saker och ting innehåller. Jag är helt ute på det området så jag tycker det är ganska lärorikt. Så det jag tycker är bra är att det räknar ut efter hur man rör på sig hur mycket man "får" äta. Så för mig som älskar mat blev jag så nöjd då jag såg hur mätaren med kalorier sjunker då jag tränat, det betyder ju att jag då får äta massor igen. Mat är så gott!!
 
Men jag vill ändå poängtera, att viktigast är att man mår bra, jag förespråkar inte bantning, utan en sund livsstil. Men vi har fått många frågor om hur man kan ner i vikt, och visst ger träning resultat men viktigast är maten. En hälsosam och mångsidig kost. Svält är inget alternativ om man vill gå ner i vikt. Kom ihåg det, korrigera bara kosten och börja röra på dig bättre så ska du se du får en hälosam kropp!! Märk väl, en hälosam kropp är INTE lika med en pinnsmal kropp. En hälosam kropp är en balans mellan psykisk och fysisk hälsa. Mår du bra i knoppen, mår också kroppen bra.
 
Men jag ville tips eftersom jag tycker det är intressant att föra dagbok över sådant här för att få svart på vitt vad man riktigt stoppar i sig. Här nedan tog jag exempel hur hemsidan kan se ut.
 
 
// Annu




ShapeUp finns som app oxå, åtminstone till iPhone :)

2013-02-18 // 13:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!