Kocken Annu tipsar

Alltså som ni vet är jag ingen höjdare på matlagning, eller visst kan jag läsa recept och så blir det helt ok, men jag har urdålig motivation eller inspiration till matlagning, jag gillar att äta maten, inte tillreda.
 
MEN idag fick jag till det! Så här kommer receptet som delvis är själv påkommet!!
 
 
Men först ett lätt tips att piffa till vardagsmaten med lite sallad. Här Ruccola och fetaost
 
 
RECEPT PÅ ANNUS KYCKLING
 
ingredienser:
8-10 potatisar
flingsalt
olivolja
 
kycklingfiléer
peppar
salt
 
sås:
2 msk smör/margarin
3 msk vetemjöl
4-5 dl grädde
1 pkt bacon
3 klyftor vitlök
 
Lägg ungen på 200 grader. Skiva potatisen i klyftor och lägg på bakplåtspapper i en djup ungsplåt. häll lite olivolja på alla potatisar och sedan strö över lite flingsalt, sedan in i ugnen 20-25 min.
 
Smält smöret i en kastrull, tillägg sedan i mjölet och ta bort från plattan och rör om med ex visp. Lägg i all grädde i kastrullen och koka upp. Strimla bacon och fräs i en stekpanna tillsammans med 1,5 pressad vitlök. Lägg i baconen under uppkokningen och resten av vitlöken i såsen och rör om. När såsen börjat koka ta bort kastrullen från plattan.
 
Stek kycklingfiléerna i fett. När du brynt ena sidan och vänder filen i stekpannan krydda den stekta sidan med en nypa eller två peppar och salt på filéerna .
 
SMAKLIG MÅLTID
 
 





» Karin

Vilket vackert upplägg på tallriken! Får nästan prova det när jag har gäster på besök nästa gång! Ha det bra! :)

Svar: Jo enkelt och gott! :) // Annu
Annu Åkers

2013-02-08 // 13:39:03

Vilken rolig idé med en krans runt sådär. :) Snacka om somrigt! :)

Svar: nämen visst! Skulle ha blivit så tråkigt att lägga ruccolan i en hög bara så tänkte prova lite nytt ;) // Annu
Annu Åkers

2013-02-08 // 13:57:09
» Lina

Lägger du ungen på en grad?? Jag ställer ugnen på en grad. Hehe. Skämt åsido.
Detta såg verkligen jätte gott ut. Speciellt när man är hungrig. MUMS <3 :D

Svar: höh ;)
Annu Åkers

2013-02-08 // 18:35:26

Åhh det där såg verkligen gott ut!!

Svar: det var det också! ;) // Annu
Annu Åkers

2013-02-09 // 17:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!