Inte riktigt som jag hade tänkt mig

Tanken var att jag idag skulle skida ett lite längre pass på ungefär 25-30 kilometer, bara för att se vilket tempo jag skulle orka hålla.
 
 
Innan jag for iväg blev det en ordentlig grötportion till frukost, jag ville få i mig mycket kolhydrater för att jag skulle orka bra. Just före start åkte också en halv energibar ner i magen.
 
 
Temperaturen ute var enligt bilmätaren -1 grader, och igår hade det fallit nysnö. Och nu märkte jag en negativ sak med vallatejp. Snön fastnade och packade på under skidornas fästzoner så att det bildades ett flera centimeters lager med snö. Jag fick kämpa för att slippa framåt. Jag märkte snabbt att det här kommer inte att bli till någonting, så efter 9 km kämpande så slängde jag skidorna i bilen och körde hem, smått förbannad!
 
Passar nu på samma gång att nämna veckans träningssaldo som man skrapat ihop.
 
Måndag: 7 km löpning intervallträning.
Tisdag: Gym, Starting Strength Program A på förmiddagen. 11 km länk på kvällen.
Onsdag: Vilodag.
Torsdag: Gym, Starting Strength Program B på förmiddagen. Innebandy på kvällen.
Fredag: 16 km skidning.
Lördag: Gym, Starting Strength Program A.
Söndag: 9 km skidning.




Hahahaaa!! :) Hehe!

2013-02-04 // 06:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!