Hur långt orkar du springa?

Idag blev det att springa på löpbandet vid WSC. Tänkte att jag skulle testa om jag orkar springa 10 km på 60 minuter. Och bra gick det, vid spungna 60 minuter visade distansen på 11 140 meter. Det är väl helt okej för en 95 kilos klump, eller? Är inte alltför insatt i löpning så jag vågar inte uttala mig för mycket om det, haha! Svettig blev man i alla fall och det kändes som ett bra träningspass. Hur långt orkar du springa under 1 timme?
 
 
Imorgon är det styrketräning vid gymmet som gäller, och ännu ett pass med Starting Strength programmet. Jag kommer i ett senare inlägg att redogöra mera i detalj vad programmet innebär och vilka övningar det innehåller.
På lördag blir det en vilodag där jag försöker ladda med mycket mat inför söndagens skidlopp på 52 km.
 
Thomas.




Sprang 5 km ett par gåpnger i somras men fick ett ryck och sprang 1 mil förra veckan, på 68 min. Kändes helt ok för å va så otroligt otränad konditionsmässigt :)

Svar: Heja heja!, Vad duktig du är! :) // Annu
Annu Åkers

2013-02-08 // 15:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!