Förberedelser inför BotniaVasan

I skrivande stund är det 13 timmar kvar tills startskottet för årets BotniaVasan går. Starten går alltså imorgon klockan 10.00 och närmare 1000 personer är anmälda. Då skall jag för första gången i mitt liv delta i en skidtävling, även fast det bara är för skojs kul. Loppet är 52 km långt i klassisk stil och går i varierande terräng i Vörå och Oravais. Start och målgång sker vid Norrvalla i Vörå. Jag skidar och representerar det bästa av det bästa, eliten, nämligen Maxmo sportklubb! :)
 
 
Skidorna är nyvallade och den nya sportdräkten klar att användas
 
Dagens program har långt bestått av förberedelser inför loppet. Eftersom jag tidigare har kört med vallatejp under skidorna, så blev jag lite orolig när det har utlovats nysnö och några minusgrader tills imorgon. Jag ville undvika att få dåligt glid på skidorna så jag kontaktade en kunnig inom området som rekommenderade vanlig valla. Han hjälpte mig även med det praktiska och fixade mina skidor i skick. Och vilken skillnad efteråt när jag prövade! Som dag och natt när man jämförde glidet. Så tack ännu en gång till dig Kenneth för hjälpen!
 
 
Inhandlade även energigel som jag kan ha i fickan och äta under loppets gång för att orka
 
På samma gång som jag skulle prova de nyvallade skidorna, så passade jag även på att köra via tävlingskansliet för att hämta ut mitt tävlingsnummer. Kan ju vara helt bra att ha såna praktiska saker ur världen och slippa behöa stressa med det i morgon bitti.
 
 
Det här numret skall passera mållinjen, så är det bara!
 
Väckarklockan är inställd på klockan 06.00 så det börjar bli sovdags. Det huvudsakliga målet är att komma igenom loppet. Det är lite svårt att sätta upp en tidsgräns när man inte har deltagit tidigare och inte har erfarenhet från andra lopp. Men 5 timmar, det är en tid som jag vill komma under, och helt överkomligt att klara. Återkommer senare med bilder och upplevelser från loppet. Håll tummarna!
 
Thomas.




Åh vad roligt! :D Lycka till och ha så kul!

2013-02-10 // 21:00:23

LYCKA TILL :D

2013-02-10 // 21:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!