Som jag skrev

Det blev tal om vikt och liknande på jobbet idag och jag började tänka tillbaka på min resa med träning och berg-o-dal-bana livsstil.
 
Visst har kroppen gjort en stor förändring de senaste 3 åren, MEN största ändringen har nog skett mentalt, och det är DEN biten jag tycker är viktigast och den man borde fokusera på! Välmående skiner igenom, och visst, mitt mentala välmående syns ganska bra på kroppen också. Mår jag bran mentalt är min kroppi bra skick, medan om jag är stressad och deppad går jag upp i vikt och får dålig hy. Så visst ser man om jag mår bar också beroende på hur kroppen ser ut, men ni kanske förstår min poäng med den mentala biten?
 
 
 
Den mentala biten är inte alltid den som syns mest, men det är så viktigt att man kommer ihåg att må bra mentalt när du tränar den fysiska biten, och såklart att vara målmedveten! Jag önskar många gånger att jag skulle vara lika målmedveten som Thomas, verkligen, tänk vilka resultat jag skulle få med träningen. Jag skulle säkert tävla body fitness (eller så inte)
 
Jag är självklart nöjd med mina resultat som man kan se med blotta ögat, mest för att det inte varit någon supder diet (soppor, drycker eller piller) eller bantning, utan jag har på 1-1,5 år tränat bort de där extra ca 65 cm och de där extra 10-12 kg från min kropp. Nu under sen-sommaren var jag nära att falla tillbaka i dåliga matvanor då jag kännt mig stressad fysiskt och mentalt, men jag vill inte tillbaka till mitt fysiska och psykiska mående som jag hade 2010 och tänker därför köra hårt igen med träningen!
 
 
 
 
I morgon ska jag få prova på fustra personal training på gymmet och komemr ge er mina åsikter och förhoppningsvis bilder. Jag tycker om att pröva olika träningsformer, och med tanke på min stressfraktur i foten är jag begränsad och tar emot allt tips på övningar och tränignsformer som ine belastar trampdynan.




WOOOW, vilken förändring! :D Galet bra jobbat hördu! Och du har alldeles rätt i att det är det psykiska och mentala välmåendet som är allra viktigast.

Svar: Tack ska du ha!! Visst har det tagit en längre tid kanske att nå både fysiska och mentala målen, men förhoppningsvis hålls målen hållna då också :)
Annu Åkers

2013-08-21 // 19:37:14
» Hanna

Hej! Jätte roligt att du börjat blogga igen! :) jag tycker du har fått otroligt bra kropp med träning och jag tycker det är peppande just på grund av att det är träning och inte någon diet som gett dig resultaten! :) jag började själv träna mera aktivt förra hösten och har sen dess hållit på ganska så bra, men tycker nog resultaten kommer så långsamt! :D har nog märkt att jag blir mera tight och orkar lyfta mera tyngder, men cm och kg har inte ändrat så mycket (vikten är jag inte så noga med men intressant att se hur den förändras också). Det skulle vara roligt om du skulle göra ett inlägg med tips på vad du tycker är effektiv träning :) typ hur en vecka skulle kunna se ut och sedan små tips som hjälper vid traven! :) Vi är alla olika och det fungerar olika för oss alla, men typ vad som har fungerat hos dig :)

Svar: så kul du tycker så. ja men det kan jag säkert göra :)
Annu Åkers

2013-09-03 // 17:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!