Fustra personal training

Vilken grej!! I morse klockan 8 hade jag tid att bli tränad enligt Fustras principer vid LadyLine i centrum. Jag var ganska nyfiken på hur hela konceptet skulle se ut för mig, eftersom jag sett lite av då de andra blivit tränade av Fustra-personalen. När jag bara kikat på har jag lite funderat vad alla övningar de gjort gjort för nytta, men nu förstår jag verkligen efter att själv fått pröva på!
 
Varför Fustra kom på tal för min del var då jag plågats av hemsk huvudvärk de senaste veckorna och är mycket stel och sjuk i kroppen, och jag fick verkligen känna att det var just de här övningarna jag behövde göra. Man fick verkligen jobba med muskler som håller hela din kropp uppe och in på djupet. 
 
Till min förtvivlan måste jag väl nästan skriva är att jag hade mycket svagare muskler än jag trott, och min hållning var verkligen inte något att hurra för. Nu är tyvärr inte alla övningar fotade, men jag var ju faktiskt där för att träna inte för att stå modell, men en av önvingarna var med endast en kepp/pinne jag skulle föra på olika sätt uppåt och bakom mig. Inte så svårt tänkte jag först, men när du ska hållas stabil vid båle, inte låta axlarna åka upp till öronen, andas och göra detta långsamt och stadigt var ju inte direkt lätt.
 
Jag ska ännu nästa vecka på en timme och jag ser ritkgit fram emot det. För när jag hittills trott jag arbetat med mina djupa magmsukler så har jag verkligen inte gjort det, IDAG fick jag känna på det och kroppen bara darrade och bakens muskler känner jag att jag kommer vara öm i i morgon efter dagens Fustra träning.
 
Jag kan skriva mer om Fustra träningen och idén med den i ett annat in lägg, nu måste jag rusa iväg då vi skall åka iväg till sverige då Thomas ska tävla sitt första riktiga Triathlon, så fingers crossed! :)
 
 
Uppvärmningen skedde på crosstrainern var också där vi redan aktiverade små små muskler inne i bålen. Lena som tränade mig petade hela tiden på olika delar på min kropp eftersom styrkan inte riktigt fanns att hålla mig i rätt positione särskilt länge. Helt otroligt hur man glömmer bort att träna de små muskelgrupperna, vi tänker bara på de stora som HABA!
Den här övningen stretchade samtidigt som den tränade rörligheten i höftböjaren (heter det så?), som var nästan orörlig på mig. Arma dagar, är som en gammal stel tant redan!
 
Den här övningen tog så tusans på baken så jag trodde rumpan min skulle trilla av efter 15 repetitioner.




» J

effektift men svindyrt :/

Svar: som med allt annat. men jag tror verkligen på det. man kan aldrig enligt MIN åsikr satsa för mycker på hälsan. du får bara en kropp och ett liv, och det livet o den kroppen är finast och roligast om det mår bra o e hälsosamt :) vissa behöver hjälpen andra inte. :)
Annu Åkers

2013-08-22 // 16:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!